Laatste wijziging: 12.12.2010 | Home | Vakantie | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | Techniek

Vakantie naar Porto Garibaldi (Italië)

Porto Garibaldi, 19 juli tot 4 augustus 2010
(Tekst en foto's: Florian en Esther)

In de zomer van 2010 gingen wij opnieuw met de caravan op vakantie naar de Adriatische kust in Italië. Omdat camping Sant Angelo volgeboekt was, hadden we een plaats gereserveerd op camping Spiaggia e Mare in Porto Garibaldi, ongeveer 65 kilometer ten zuiden van Venetië.

Bekijk hieronder de 105 foto's van deze vakantie.

Klaar voor vertrek.

Bij ons overnachtingshotel in Zwitserland, gasthaus Rofflaschlucht in Graubünden.

De naam van het hotel verwijst naar de Rofflaschlucht, een ruige kloof waar de Rijn doorheen stroomt. De kloof was vanuit het hotel te bezichtigen, wat Boris en ik ook gedaan hebben. De wandelroute was heel indrukwekkend maar niet geschikt voor mensen met hoogtevrees. Boris vond vooral het einde van de kloof angstaanjagend, waar de Rijn met een grote waterval over het wandelpad heenviel.

Zuid-Zwitserland, nog één keer pauze vlak voor we Italië ingaan.

Ingang van Camping Spiaggia e Mare.

Onze plek op de camping. De plek was klein en zanderig, maar lag wel op een leuke levendige plek, dichtbij het zwembad en het strand.

Uitstapje naar het mooie achterland van Porto Garibaldi. Hier zijn we bij de Abbazia di Pomposa, een fraai middeleeuws kloostercomplex.

Na de Abbazia di Pomposa bezochten we het leuke Commachio. Dit stadje lag slechts 5 kilometer van de camping. Desondanks zijn we er maar één keer geweest.

Boris voor de kerk van Commachio.

We eindigden onze rondrit in Lido degli Estensi, het toeristische centrum van de regio. Een zeer levendig en gezellig plaatsje met veel winkels en vermaak. We zijn hier twee keer geweest.

Ook bij camping Spiaggia e Mare een mooi zandstrand, hoewel het minder schoon was dan bij Lido di Jesolo (vakantie 2008).

Siebrand in de afwasbak. Het sanitair op de camping was middelmatig en een heel stuk minder dan op camping Sant Angelo (vakantie 2008).

Eten in het restaurant op de camping. We aten hier bijna iedere dag.
Het eten was dan ook erg lekker. Direct naast het restaurant was de speeltuin, een
goed gekozen opzet.

Elke ochtend haalde ik op de vouwfiets brood en boodschappen.

Boris had twee goede vriendjes op de camping, Marten (links) en Fabio (rechts). Marten kwam uit Groningen en Fabio uit Friesland. Boris speelde iedere dag met hen.

Lido degli Estensi. Italië stikt van hallen waar dit soort speeldingen voor kinderen staan.

Bezoek aan Ferrara, 60 kilometer van de camping. Ferrara is provinciehoofdstad en heeft veel mooie gebouwen, zoals de kathedraal, het paleis en het kasteel. De gezellige stad is een bezoek zeer waard.

De kathedraal.

Kasteel van Ferrara, nu provinciehuis.

Palazzo dei Diamanti.

Plein aan de zijkant van de kathedraal in de avondzon.

De vouwfiets, geen overbodige luxe gezien de grootte van de camping.

Elke avond was er uitgebreide Nederlandstalige animatie op de camping.

Moe na een dag strand, spelen en animatie.

We hadden één dag met echt veel regen. We hebben toen wat rondgereden met de auto.

Hier zijn we in Riolo Terme.

Door de uitlopers van de Apennijnen. Een landschap dat aan Toscane doet denken, wat overigens niet zo ver hier vandaan lag.

Brisighella, een mooi oud stadje.

Boris en ik beklommen de berg waarop de Horlogetoren van Brisighella stond. Op de achtergrond één van de kastelen van het stadje.

Faenza, aardewerkstad. Helaas begon het hier weer te regenen en waren ook alle winkels nog eens dicht. Faenza had een klein maar aardig centrum.

Visserij bij Porto Garibaldi.

\

Boris met Dario, het jongere broertje van Fabio.

Laatste avond op de camping. Marten vertrok gelijk met ons, Fabio bleef nog ruim een week langer op de camping. Hoewel wij de camping een stuk minder vonden dan camping Sant Angelo in Cavallino, was het achterland van Spiaggia e Mare wel mooier, minder druk en met meer mooie steden en dorpen. Boris heeft ook gezegd dat hij volgend jaar (2011) weer terug wil naar Spiaggia e Mare. De camping voldeed echter onvoldoende aan onze verwachtingen, dus we gaan hier dan ook niet meer terug.

Terugweg. Langs de San Bernardinopas in Zwitserland. Op de terugweg reden we, net als de vorige vakantie, via een toeristische route door de Italiaanse en Zwitserse Alpen. Hoewel het een schitterende tocht was, duurde het ook wel wat lang. In Italië kwamen we op een pasweggetje zelfs met enkele Nederlandse auto's met caravan en een Italiaanse vrachtwagen klem te zitten op een smal bruggetje. Het heeft zeker 15 minuten geduurd voor iedereen zijn voertuig zó had verplaatst dat we allemaal weer door konden rijden. Ook ik moest met caravan achteruit rijden. De Italiaanse bestuurders maakten zich hier zeer druk om de Nederlanders met caravans; het was vermakelijk om te zien.

Op de San Bernardinopas.

SeeCamping in Walenstadt, Zwitserland. Hier hebben we overnacht.

's Ochtends nog even wat brood voeren aan de zwanen in de Walensee.

Klaar voor de 2e dag van de terugreis. Van hier moesten we nog een kleine 800 kilometer naar huis rijden. We waren om 11 uur 's avonds in Malden.

Voor ons was dit de 2e vakantie aan de Adriatische kust; voor Boris de 9e buitenlandse vakantie en voor Siebrand de 2e buitenlandse vakantie.

Hieronder de gegevens van de boordcomputer van onze auto.

Foto's gemaakt met Yashica Electro 35 GX (analoog) en met Panasonic Lumix TZ5.