Laatste wijziging: 27.12.2009 | Home | Vakantie | Contact | Copyright | Disclaimer | Privacy | Techniek

Zomervakantie naar Cavallino

Cavallino, Italië, 10 t/m 24 augustus 2008
(Tekst: Florian; foto's: Florian en Esther)

Van 10 tot en met 26 augustus 2008 waren wij op vakantie naar de Noord-Italiaanse plaats Cavallino. We stonden met onze caravan op camping Sant Angelo, aan de "Adriatische Riviera".

De grote, mooie en gezellige camping lag direct aan het brede zandstrand. De zee liep langzaam af zodat het heel veilig was voor Boris.

Buiten de stad Venetië is er in de omgeving van de camping niet zo veel te zien. Hier op vakantie gaan doe je dan ook vooral voor strand, zee, zon en lekker luieren.

Bekijk hieronder de 93 foto's van onze vakantie.

Met caravan onderweg over de Duitse autobanen. We hebben de heenreis in twee dagen gedaan; de eerste dag reden we tot in Zuid-Zwitserland, de tweede dag de rest naar de Adriatische kust. In totaal was het ongeveer 1300 kilometer rijden. De eerste dag vertrokken we om 3.30 uur 's morgens uit Malden.

Overnachtingscamping in Ticino (Zwitserland).

Avond van de tweede reisdag, Boris is zichtbaar moe maar wil toch nog even naar de speeltuin op de camping.

Ons hoekje op camping Sant Angelo in Cavallino. We hadden niets gereserveerd en dit was de enige vrije plaats op de vier campings waar we geweest zijn (de eerste drie waren vol). Maar de camping was mooi, heel gezellig en grensde direct aan het strand.

In het plaatsje Cavallino, waar echt helemaal niets aan was. Het vijf kilometer
verderop gelegen Lido di Jesolo was wel mooi.

De avond van 14 augustus is er slecht weer op komst. Het regende en onweerde de hele nacht hevig. De dag erop was het bewolkt en wat minder warm. Het was de enige mindere dag van de vakantie. De hele twee weken hadden we temperaturen van 28 tot 32 graden.

Het enorme zwembad (links) en het kleinere kleuterbad (rechts). Het was wel erg druk hier. Bij het zwembad was wel een mooi aangelegde rozentuin, waar je rustig kon zitten en wandelen.

In het kleuterbad, dat mooi ruim van formaat was.

Dorpje tijdens een rondrit over het schiereiland. Op het schiereiland was het overigens bijna iedere dag een complete verkeerschaos met lange files. Omdat wij 'slimme tijden' kozen om te rijden hadden we er relatief weinig last van. Onze camping lag overigens aan een zeer rustige zijstraat, waardoor we daar in elk geval geen verkeerslawaai hadden.

De nieuwe auto deed het uitstekend.

Het zandstrand was breed en schoon met veel ruimte voor iedereen. De stranden hier behoren waarschijnlijk tot de mooiste en kindvriendelijkste van Italië.

De zee was meestal kalm, maar we hebben ook dagen gehad met hoge golven.

Iedere dag zandkastelen bouwen samen met papa.

De boot naar Venetië, bij Punta Sabbioni. De overtocht duurde 41 minuten. Het was een ideale manier om van de camping naar de stad te komen.

De dogenstad in zicht.

San Marcoplein, centrum van de stad.

Op een terrasje in de stad. Tegen onze verwachting in was het allemaal niet zo duur in Venetië.

Canal Grande, waar het een drukte van belang is met gondels, boten en watertaxi's.

Canal Grande, vanaf de Ponte Vecchio.

Venetië heeft stadsdelen waar grote kerken en paleizen staan en waar het wemelt van de toeristen. Maar er zijn ook 'bescheidenere' wijken met kleine kanalen, waar het heel sfeervol en veel rustiger was.

Venetië is een bezoek zeer zeker waard en het is eigenlijk te groot om in één dag goed te bezichtigen. Omdat het wel een heel gesjouw is met de buggy (de hele dag via trappen bruggen op en af) zijn we toch maar één keer geweest. We hebben door de stad gezworven, op terrasjes gezeten en -buiten een paar kerken- eigenlijk niets bezocht.

Boris rent achter de duiven aan op het San Marcoplein. Na een hele dag lopen en zitten in de buggy kon hij zich hier even goed uitleven.

San Marcoplein, begin- en en eindpunt van onze tocht door de stad.

Met de boot van zeven uur weer terug naar Punta Sabbioni. Venetië is een zeer indrukwekkende en sfeervolle stad. Er rijden totaal geen auto's, scooters of zelfs maar fietsen. En als je in een rolstoel zit, is het onmogelijk hier te leven.

Weer bijna terug in Punta Sabbioni, waar de auto geparkeerd stond (€ 5 voor de hele dag, 2 minuten lopen van de boot). Vandaar was het nog een kwartiertje met de auto rijden naar de camping.

Het was iedere avond kinderdisco op de camping. Boris was één van de jongsten
maar deed meestal fanatiek mee.

We brachten ook nog een bezoek aan de provinciestad Treviso. Dit was een aardig stadje (de thuisbasis van kledingmerk Benetton) met veel sjieke winkels.

De siësta is in Italië het moment voor de lunch. Het is een heerlijke rustige tijd, waarin de winkels gesloten zijn en het hele land tot rust komt.

Tijdens de vakantie vierde ik, op de één na laatste dag, mijn 41e verjaardag. De tent was mooi versierd door Esther en Boris.

De standplaats op de camping was vrij klein. De auto kon maar net naast onze kleine caravan.

Inpakken voor vertrek.

Onderweg in de Italiaanse alpen. Op de heenweg zijn we via de Gotthardtunnel gereden. Op de terugweg heb ik gekozen voor een toeristische en landschappelijk veel mooiere route door de Italiaanse en Zwitserse alpen, voornamelijk over binnenwegen en over twee grote alpenpassen, de Ofenpass en de Flüelapass.

Val Müstair, aan de voet van de Ofenpass, Zwitserland.

Koffie en gebak op 2383 meter hoogte in Zwitserland. Het was hier koud en duur, maar wel mooi.

Overnachtingscamping in het Zwitserse Egnach, aan de Bodensee.

Bodensee bij avond, 25 augustus. De volgende ochtend vertrokken we om 10.15 uur uit Zwitserland en reden via de Duitse autobanen weer terug naar Nederland. Om negen uur 's avonds waren we in Malden.

In de tabellen hieronder zie je respectievelijk het temperatuurverloop tijdens onze vakantie en de gegevens van de boordcomputer van onze auto gedurende de reis.

(de rode lijn is een 'trendlijn')

( Let op: gegevens heen- en terugreis met caravan!)